טז – שָׁרְשֵׁי הַתְּשׁוּבָה וּפְנִימִיּוּתָהּ, פסקה ג.
עומק הצער והחרטה של התשובה, באופן פרדוקסלי, מגלה לצידו גם
י״ג באלול תשפ״ג
טז – שָׁרְשֵׁי הַתְּשׁוּבָה וּפְנִימִיּוּתָהּ, פסקה ב.
אחת התכונות המכוננות את האופי האנושי היא הפחד. פחד נובע
י״ג באלול תשפ״ג
טז – שָׁרְשֵׁי הַתְּשׁוּבָה וּפְנִימִיּוּתָהּ, פסקה א2.
תשובה היא התבוננות במציאות שחלפה, ניסיון לברור מתוכה את הטוב
י״ג באלול תשפ״ג
טז – שָׁרְשֵׁי הַתְּשׁוּבָה וּפְנִימִיּוּתָהּ, פסקה א1.
בתחילת הפסקה יש ניסוח מחודש של העמדה המקובלת אודות התשובה,
י״ג באלול תשפ״ג
טז – שָׁרְשֵׁי הַתְּשׁוּבָה וּפְנִימִיּוּתָהּ, פסקה א.
הרב קוק ממשיל את עניין התשובה למספר, לחכמת החשבון: המתמטיקה
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה יב.
בתקופת חייו של הרב קוק הספרות נעשתה לענף מרכזי בתרבות
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה יא.
שיעור83. הפסקה כולה כתובה בלשון עתיד – זהו תיאור של
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה י.
בדברים אלה באה לידי ביטוי תפיסתו של הרב קוק אודות
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה ט.
כשאדם נותן את דעתו על הקשר שלו לאלוהים, מתבלטים שני
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה ח.
ישנו מכנה משותף בין תשובה לתפילה: ביסוד שתיהן עומדת שאיפת
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה ז.
ישנה חשיבות רבה לעצם ההכרה בעוונות, גם כאשר לא יכולים
י״ג באלול תשפ״ג
טו – יְסוֹדוֹת הַתְּשׁוּבָה לַפְּרָט וְלַכְּלָל, פסקה ו.
בדברים אלה מציב הרב קוק שתי רמות של תשובה, המשלימות
י״ג באלול תשפ״ג