ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [6/6]
הרב מוסיף בסיום המאמר, שעצם כתיבת הדברים ופרסומם בפומבי, הותר
י״ד בסיון תש״פ
ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [5/6]
הרב מתאר כאן, את העתיד שהולך ונבנה בסתר המדרגה. כל
י״ד בסיון תש״פ
ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [4/6]
הרב מתאר כאן שני מצבים נפשיים, הנובעים משני מצבים במציאות
י״ד בסיון תש״פ
ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [3/6]
ראינו את התהליך שעברה האומה בשלביה השונים, ובמיוחד בגלות, שהייתה
י״ד בסיון תש״פ
ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [2/6]
כאן מתאר הרב מהלך כללי של מעבר מתודעה גלותית אל
י״ד בסיון תש״פ
ו – הִתְאַחֲדוּת הָאִידֵאוֹת בִּכְנֶסֶת-יִשְׂרָאֵל בִּתְחִיָּתָהּ בְּאַרְצָהּ, רִשְׁמֵי דְּרָכֶיהָ וּפְעֻלָּתָהּ [1/6]
הפרק הזה מיוחד לניתוח המצב שהרב היה עֵד לתחילתו, כלומר,
י״ד בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [11/11]
יש בדברים אלו מעין סיכום, לבעיה העקרונית שהציב הרב בפרק,
י״ג בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [10/11]
אנו מוצאים תהליך של ירידה שיש בו כמה מאפיינים. המאפיין
י״ג בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [9/11]
זהו תיאור נוקב של המצב הדתי בעידן החדש, ובעיקר בתרבות
י״ג בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [8/11]
ביטויה של האידיאה הא-להית זוהי השאלה האנושית הגדולה ביותר. מעמד
י״ג בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [7/11]
כאן מתאר הרב את התהליך הארוך והמסובך של הפירוד בין
י״ג בסיון תש״פ
ה – בַּיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי. הָאִידֵאָה הַדָּתִית. הַמַּצָּב הַיִּשְׂרְאֵלִי וְיִחוּסוֹ לָאֱנוֹשִׁיּוּת [6/11]
אנחנו בתוך מהלך שלם של הארת היחס בין הכלליות שהייתה
י״ג בסיון תש״פ