האבות
אברהם קראו הר בעיוננו הקודם עמדנו על תרומתו הייחודית של
המהפכה הרוחנית – אברהם אבינו
אל מול תרבות ההישרדות עמדנו על ציון התפנית מן התקופה
אלפיים שנות תוהו
מדוע נקראות אלפיים השנים הראשונות 'שנות תוהו'[1]? בפשטות ניתן לומר,
אדם הראשון ונח
התורה בראשיתה מציגה לפנינו שני גיבורים הבאים לשפוך אור על
ראשית
תרבות של היסטוריה בשתי דרכים ניתן לכתוב את השם היסטוריה.
הרב ישראלי: "נפגשים עם כל יהודי"
כאשר מנהיגות רפורמית מבקשת לעמוד בקשר עם רב ארץ ישראלי, ללא תנאים מוקדמים ברור שיש בכך הכרה בסיסית באחווה המשותפת לכולנו.
הרצי"ה קוק: "ידיד שלי, רב רפורמי"
גדולי ישראל נפגשו עם מנהיגים רפורמיים ושיתפו פעולה עם ארגוני הזרמים השונים. תגובה למאמרו של הרב יהושע ון דייק בעיתון "בשבע".
הימין באירופה כבר לא אנטישמי
לאחר הביקור של שטראכה בהר ברכה, שמעתי מאליקים העצני שפנו אליו מהקהילה היהודית בווינה, בטענה שיש עוד ניאו-נאצים במפלגת החירות האוסטרית, ואיך נפגשנו איתם. אליקים לא התעצל, ביקש את שמות הפעילים האנטישמיים והעבירם למנהיגי המפלגה האוסטרית. לאחר זמן הם סולקו משורות המפלגה
מול הלהט"בים – חינוך ואהבה
מאז העקדה מתמודד עם ישראל עם ניסיונות בקיום הצו האלוקי, וממלא את דבר ה' גם בצער ובכאב – מתוך אמונה שזהו הצעד המוסרי • הן מנתונים בני זמננו והן מעדויות חז"ל עולה שבתרבות שבה המסגרת המשפחתית חזקה – נטייה חד-מינית רווחת פחות • המשמעות היא שחינוך לערכי המשפחה יכול להפחית את התשוקה החד-מינית • בעלי הנטיות עצמם – חובה להבין לצערם ולכאבם, ואסור להרחיקם מהקהילה • גם למי שנכשל וחוטא, כל עוד אינו מתריס נגד התורה, יש חלק במסגרת הדתית ואף חלק לעולם הבא "אף שלהלכה עליהם להתגבר על יצרם, אל לו למי שאינו נצרך להתמודד עם יצר זה לשפוט את מי שנכשל, כי מי יודע אם הוא עצמו היה מצליח לעמוד בניסיון. רק בוחן הלבבות יודע את יצרו של כל אדם, ויכול לדון אותו באמת וברחמים"
פרשת בשלח – אמונה יום יום
בפרשת השבוע אנו זוכים למעמד העליון והמופלא של קריעת ים