אכילת המן – שיעור ביחס לפרנסה
אספקת המן מדי יום רק לאותו יום לימדה את ישראל להשתחרר מדאגת הפרנסה ומהשיעבוד לחומריות * מי שמפריז בצבירת רכוש דומה למי שהותיר מן המן למחרת, שהמן הנותר הבאיש * המנה הכפולה שירדה בערב שבת שחררה את ישראל מהדאגה לחומריות בשבת * היחס בין השבת לימי המעשה כיחס שבין נשמה לגוף * עבור שבת היה מותר לאסוף יותר מן, כי חומריות שנצברת לשמש את הרוחניות איננה מבאישה * 'פניני הלכה' השלם על הלכות שבת
התעצמות מתוך ייסורים
ששים ריבוא תכלית גלות מצרים, כדי שנצא משם ברכוש גדול.
פרשת בא – קרבן הפסח ומסירות נפש
המצווה הראשונה שהצטווה עם ישראל היא קורבן הפסח. ואף על
פרשת וארא – למה הרעותה? – דבר תורה לפרשת השבוע
הפרשה מתחילה בתוכחה שאומר הקב"ה למשה רבנו, "וידבר אלוקים אל
רבנות צבאית עצמאית תוכל גם לגייר
גיור בצבא יהיה רעיון טוב לאחר שהרבצ"ר יוכיח את עצמאותו כפוסק מול לחצי הממונים עליו * העמדות האנטי-יהודיות של הפרקליטות מאפילות על פועלה החשוב בתחום המלחמה בפשע * מחקר שהוצג בבר-אילן קובע כי במשפחות גדולות הילדים מפותחים יותר * תגובות שמלמדות על חשיבות הכתיבה על ענייני ארץ ישראל בפרשת השבוע * עניינו של ספר בראשית – ללמד שה' נתן את ארץ ישראל לעם ישראל * תכלית יציאת מצרים – לרשת את ארץ ישראל
פרשת שמות – משפחתו של משה רבנו – דבר תורה לפרשת השבוע
במרכז הפרשה, כמו במרכז כל ספר שמות ואולי אפילו במרכז
הנשים שמביאות את הגאולה
ויעבידו אותם בפרך "ובני ישראל פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאד
פרשת ויחי – ברכות השבטים – דבר תורה לפרשת השבוע
פרשת ויחי היא פרשת הסיום של ספר בראשית, וכפי שהתורה
רבנות עצמאית ואמיצה
מה בין הימנעות מהשכרת דירות לערבים לבין היחס האנטישמי אל היהודים בגולה * נאמנות היהודים בגולה למדינותיהם לעומת המרדנות והעוינות של רוב הציבור הערבי * השמאל מבקש שיכבדו את דעתו, אבל אינו מכבד את דעת מתנגדיו * בניגוד לטענות, דברי הרבנים מקובלים על רוב הציבור * רב אמיתי צריך לבטא את עמדת התורה והמוסר גם כשהדברים אינם ערבים לשלטון * יעקב ויוסף ממשיכים את הקשר לארץ ישראל גם לאחר מותם * הלוויית יעקב כהכנה לגאולת ישראל ממצרים
פרשת ויגש – כוחם של יהודה ויוסף ומי בראש – דבר תורה לפרשת השבוע
חז"ל הרבו לדרוש על היחסים, המאבקים והדיונים הנוקבים שבין יהודה