
אגרת התשובה, 6. תכונת הזמן והתקופה
כרקע לדברים הבאים של הרב קוק אודות התשובה בתקופה זו,
י״ג באלול תשפ״ג

אגרת התשובה, 5. חיבור התשובה למעשה ולזמן
בדברים אלה מסביר הרב קוק את המשימה החשובה של ביאור
י״ג באלול תשפ״ג

אגרת התשובה, 3. מהלך התשובה האינסופי
לאחר שתאר את הנפש ולבושיה והזכיר גם את תמציתן הנשמתית
י״ג באלול תשפ״ג

אגרת התשובה, 2. ביטחון התשובה ושמחתה
בתחילה מדגיש הרב קוק את החידוש שלמענו ברצונו לכתוב את
י״ג באלול תשפ״ג

יז – הַהִתְגַּלּוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַתְּשׁוּבָה בְּחַיֵּי יִשְׂרָאֵל וּבִתְחִיָּתוֹ בְּאַרְצוֹ, פסקה ו.
בפסקה זו, המסיימת את י"ז פרקי 'אורות התשובה', מסביר הרב
י״ג באלול תשפ״ג

יז – הַהִתְגַּלּוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַתְּשׁוּבָה בְּחַיֵּי יִשְׂרָאֵל וּבִתְחִיָּתוֹ בְּאַרְצוֹ, פסקה ה.
בדברים קצרים אלה מציב הרב קוק אתגר שלא התמלא כראוי
י״ג באלול תשפ״ג

יז – הַהִתְגַּלּוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַתְּשׁוּבָה בְּחַיֵּי יִשְׂרָאֵל וּבִתְחִיָּתוֹ בְּאַרְצוֹ, פסקה ד.
מסורת ישראל נותנת מקום חשוב לרציונליזם, ללימוד ולניתוח השכלי. אך
י״ג באלול תשפ״ג

יז – הַהִתְגַּלּוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַתְּשׁוּבָה בְּחַיֵּי יִשְׂרָאֵל וּבִתְחִיָּתוֹ בְּאַרְצוֹ, פסקה ג.
בדברים אלה מתאר הרב קוק חזון של תהליך רוחני מופלא,
י״ג באלול תשפ״ג

יז – הַהִתְגַּלּוּת הַגְּדוֹלָה שֶׁל הַתְּשׁוּבָה בְּחַיֵּי יִשְׂרָאֵל וּבִתְחִיָּתוֹ בְּאַרְצוֹ, פסקה ב.
שני חלקים בפסקה זו. העיקרון המתבאר בחלק הראשון מוכר מן
י״ג באלול תשפ״ג