בירור פנימי קודם להסברה
מה הרבותא לכתוב לציבור הדתי? האם לא מוטב לפנות אל החילונים? הפתרון השורשי אינו בהסברה, אלא ביישוב הסתירות וההתנגשויות בין ערכים שונים בחיינו.
מעשר כספים בלי תירוצים
מכתב תודה ממשפחה שהחליטה לתת מעשר כספים , ניכוי הוצאות המעון מההכנסה החייבת במעשר כספים , אדם שהכנסתו ממוצעת לא יממן את חינוך ילדיו מכספי המעשר.
מעשר כספים כמנוף לכלכלה נכונה
"עשר בשביל שתתעשר" אינו מצדיק הסתמכות על הנס, הדרכת התורה להוציא פחות מההכנסה ,תאוות הקניות מערערת את הכלכלה המשפחתית ,מעשר כספים כסגולה לחסכנות , לחסוך בהוצאות דיור כדי להפריש מעשר.
חינוך תורני חינם
רוב ההורים דורשי החינוך התורני רחוקים מלהיות אליטה מתבדלת , הגישה הפטרנליסטית וחוסר ההקשבה של ראשי הממ"ד ,משפחות תורניות חסרות אמצעים נאלצות לפנות לחינוך החרדי .
תפילת הכלל קודמת לתפילת היחיד
הלוחצים לשחרור שליט "בכל מחיר" ישאו באחריות לתוצאות הקשות , הכהן הגדול מתפלל שתפילת היחיד לא תגבר על תפילת הכלל , מכתב בעניין תיקון 'המינהל לחינוך דתי' .
הדרך לתיקון הממ"ד
לכתחילה ראוי שכל ילדי האזור החפצים בחינוך דתי ילמדו יחד , אחדות אמיתית צריכה לתת ביטוי ראוי לכל מרכיביה , כשלא ניתן לגשר על פערים וחילוקי דעות, עדיף להיפרד.
פירוד שמזיק לשני הצדדים
עולים מאתיופיה יראי שמיים ומשכילים, מדקדקים במצוות וטובי לב. שמחה מיוחדת בחתונותיהם של עולי אתיופיה . הנסיגה המתמדת של החינוך הממלכתי-דתי . הסיבה הפנימית לקשיי הממ"ד: חיבור בין ערכים מנוגדים באופן פשטני וללא העמקה. הממ"ד לא מצליח להכיל את הזרם התורני-לאומי בגלל כפיפותו לעמדות הליברליות-חילוניות השולטות במשרד החינוך.הפיצול בין זרם הממ"ד לזרם התורני מזיק לזה ולזה ,הקרע בין יוסף ויהודה, בין החינוך הממ"ד לתורני ובין הציבור החילוני לחרדי. נבואת הנחמה של יחזקאל על האיחוד העתידי
לתקן ולא להרוס
האם להצטרף למאבק של ארגון 'קולך' למען מסורבות הגט. 'קולך' לוחם בבתי הדין ותומך בבית המשפט החילוני. החובה ההלכתית לדון בדין תורה והאיסור לדון בבתי משפט, שדינם כערכאות של גויים.
דרך האמצע, דרך האמת
האם תמיכה בשילוב לימודי חול היא פגיעה בציבור החרדי ופסילת דרכו?. ללא לימודי חול בימינו אי אפשר להתקיים אלא בהסתמכות על הנס. אלה הסבורים כי הכול חייבים להיכנע לדעת רבותיהם.
לא כל הניגונים שווים
איסור עריכת ריקודים ומחולות בשלושת השבועות. מותר לקיים שיעור בנגינה, מלבד בשבוע שחל בו ט' באב. שירה ונגינה בסעודת מצווה שחלה בשלושת השבועות.
צמיחה בחופש הגדול
להיערך לחופש ללא ירידה רוחנית. חשיבות הקימה בבוקר בשעה סבירה. לקבוע שעות בכל יום ללימוד תורה בדברים קלים הקרובים אל הלב. לימוד תורה לבנות בחופש. לימוד משותף של הורים וילדיהם.
קודש וחול – חכמת השילוב
האם לימודי חול בישיבות התיכוניות הם בניגוד לדעת גדולי הדור. ערכן של חכמות חיצוניות בדברי חז"ל וגדולי הדורות. ההבדל בין ישיבות תיכוניות שונות בעניין מרכזיות לימוד התורה.