ימי זיכרון וישועה
בעמידה בצפירה אין איסור משום חוקות הגויים או חשש ביטול תורה, ואין לפרוש מן הציבור ● מצד ההלכה יש להזכיר נשמותיהם של הנופלים ביום נפילתם, ואין צורך ביום זיכרון כללי.
א׳ באייר ה׳תשס״ז (19 באפריל 2007)
בהלל ובהודאה
מצווה לקבוע יום טוב ביום שנעשית ישועה לישראל * מנהג קהילות ישראל לקבוע ימי שמחה בימים שנעשו ניסים לאותה קהילה * לא הציונות אלא תנועת ההשכלה היא שהרסה את הדת, ואילו הציונות הצילה אותנו בחומריות וברוחניות * מצבם הרוחני של מי שעלו לארץ טוב לאין ערוך משל הנשארים בגולה * ההתעוררות הנרחבת לעלות לארץ היא נס אלוקי * ההלל נאמר לכבוד ה', לא לכבוד הממשלה * תספורת וגילוח ביום העצמאות
כ״ט בניסן ה׳תשס״ו (27 באפריל 2006)
שמחה, הודאה וגם ביקורת
האם ראוי לדבר על ערכה של מדינה יהודית שמייסדיה היו חילונים פורקי עול? ● כשלא מודים לה' לא זוכים לישועה ● החמצת הגאולה בימי חזקיהו בגלל שלא אמר שירה
ג׳ באייר ה׳תשס״ה (12 במאי 2005)