תרשו לי לא להסתובב סביב הנקודה, אלא לומר את דעתי בצורה ברורה, מיד בתחילת הדברים, לדעתי מי שמתאים לו להגיע לישיבת הר ברכה, ויבחר להגיע לישיבת הר ברכה, עושה את אחת ההחלטות הטובות בחייו, אם לא ההחלטה הטובה בחייו.
וכעת אסביר את הדברים, שאדם בוחר בישיבה, הוא יכול לבחור מקום שבו הוא ישמח וייהנה במשך כמה שנים, הוא יכול לבחור מקום שבו הוא ילמד תורה ויעשיר את ההבנה והיידע שלו, אבל הוא יכול מקום שישנה את חייו, שיחולל בו שינוי שישפיע על משפחתו וילדיו העתידיים, שישנה את ההתנהלות היום יומית שלו מקום שיגרום לחיות ברמה אחרת.
בעיניי שבוחרים ישיבה, ההסתכלות צריכה להיות על העתיד ולא על ההווה, כלומר, השאלה צריכה להיות מי שאני רוצה להיות בעוד עשור, בחירת ישיבה מצריכה אותנו להרים את המבט מהכאן והעכשיו, ולחשוב מי אני רוצה להיות.
להתבונן על בוגרי הישיבה
לכן אני תמיד ממליץ לבחורים שרוצים לבחור ישיבה להתבונן על בוגרי הישיבה, ואין כוונתי למי שנמצא בשיעור ה', אלא לבוגרי הישיבה שנמצאים בעשור השלישי והרביעי לחייהם.
ובמישור הזה, אני אומר הבחירה הנכונה היא ישיבת הר ברכה, זה מרגש כל שבת לראות מאות מבוגרינו יושבים ולומדים שעות תורה, הרבה אחרי שעזבו את הישיבה, ולא מדובר על חברה שרובה אברכים, רבנים ומורים, אלא אנשים שנמצאים בכל צמתי החברה, מהנדסים, אנשי הייטק ולאו טייק, שיושבים ולומדים תורה, מתוך חיבור ואהבה, שחיים את מה שכולנו אומריים 'כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה'.
זה מדהים שכל פעם שיש בחירות אחוזי ההצבעה הם הגבוהים בשומרון, כי אנשים איכפתיים, אבל להצביע זו רק ההתחלה, אוטובוסים רבים יוצאים עם מתנדבים להשפיע למען העם, התורה והארץ.
זה כל כך מרגש, להיות מוזמנים שוב ושוב לברית, זבד הבת, בת ובר מצווה ולאחרונה חתונות של בוגרי הישיבה, ולראות שהם הקימו משפחות מרובות ילדים, מלאות באהבה ואידאלים, משפחות שמחוברות לערכים.
אתה לא מפסיק להתרגש, שאתה רואה את אנשי החסד שיצאו מהישיבה, אנשים שכל מרצם וכוחם מוקדש לעזור ולסייע.
בכל בוגרי הישיבה, בוערת אהבת הארץ, חלק גדול מהם, יותר מכל ישיבה בארץ, נשארים בהר ברכה, כי הם רואים את השליחות של יישוב הארץ, הם רואים את החשיבות לגור במקום תורה, ומעבר לכל הזה, הם פשוט אוהבים את המקום, את האנשים שחלקם חבריהם מהישיבה, וחלקם רבניהם, ישיבה שבוגריה כל כך אוהבים אותה שרובם מחליטים לקבוע את חייהם לידה, זה כנראה אומר משהו עליה.
מה יש בישיבת הר ברכה שגורם לשינוי חיים? מה יש בישיבה שגורם לבוגריה להיות כ"כ מלאים בערכים ואידאלים?
הסוד בעיניי נמצא בכך שההבנה שהתורה מטרתה להאיר את החיים, מתוך אהבת הארץ, במובן העמוק של העניין, שעניינו להבין שמטרת הבריאה היא לגלות את ה' בארץ, לגלות את ה' מתוך חיבור לחיים, מתוך עוצמות חיים.
לגלות את ה' בחיים לאומיים שלמים, ולכן תפקידנו לתרום לכל מערכות החיים, והאיר אותם באור התורה, את הכלכלה, את החינוך, את הרווחה, את הבטחון ואת כל מערכות החיים.
התורה שנלמדת בישיבה, באה מתוך אהבת החיים, מתוך הבנת קדושת החיים, קדושת הארץ והגוף, אנו ניגשים לתורה מאהבת החיים, ומתוכה חוזרים ומאירים את החיים, איננו רואים את הישיבה כבועה אלא כמחוברת לחיים ומאירה אותם.
החיבור בין הישוב לישיבה
עוד דבר ייחודי בישיבה זה החיבור בין היישוב לישיבה, החיבור בין החיים את התורה בכל מישורי החיים, לבין העוסקים בלימודה, יוצר הקרנה הדדית נדירה, שמובילה לכך, שבחורי הישיבה רואים מול עיניהם את בוגרי הישיבה המיישמים בחייהם את התורה הנלמדת, ומתוך כך מעמיקים בלימודם ובונים את חייהם.
דווקא חוסר הניתוק, דווקא ההבנה שהישיבה איננה 'מגדל שן' אקדמאי, אל מקום לבניין החיים, זה הדבר שמשנה את חייהם של תלמידיה, שמטביע חותם שמלווה אותם כל החיים.
לכן אני אומר בלב שלם, מי שרוצה לשנות את חייו, מי שרוצה שהתורה תלווה אותו בעבודתו, וזה לא משנה במה הוא יעבוד, בזוגיות שלו, בחינוך ילדיו, בשעות הפנאי שלו, בשבתות ובמועדים, כדאי לו לבוא לישיבת הר ברכה.
בסיום הדברים אגיד בכל זאת למי לדעתי הישיבה לא מתאימה, שני סוגי אנשים, הישיבה לא מתאימה להם ולא כדאי להם לבוא אליה.
הישיבה לא מתאימה למי שרוצה ללמוד את התורה בלי לחיות את התורה בחייו, והישיבה לא מתאימה למי שלא מבין שכדי לעשות את השינוי צריך עמל והתמדה, צריך השקעה ומאמץ.
אך מי שרוצה לשנות את חייו ולחיות תורה, ומבין שצריך להשקיע בכך והוא מוכן להשקיע, בעיניי זו הבחרה הטובה ביותר, וההשקעה הטובה ביותר בחיים.
מאת: הרב גור גלון, ראש הכולל בישיבת הר ברכה