ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ט
על פי מושג התשובה המוּכּר, אדם היה במצב מסוים, ובתהליך
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ח
אנו תופסים את החיים כתהליכים של סיבה ותוצאה, פעולות ותגובות.
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ז
בהוויה כולה יש התאמה, שילוב ואיזון בין הכוחות והחלקים השונים,
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ו
מגמתו של צדיק ששב בתשובה היא כללית ועמוקה יותר מאשר
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ה
בפסקה זו הרב קוק מאפיין את מהותו של הצדיק: הצדיק
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ד
בפסקה זו מעמיק הרב קוק לחדור אל עולמו הנפשי של
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ג
להוויה בכללה יש סדר מסוים, כל חלקיה ופרטיה השונים מאורגנים
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה ב
כפי שהתבאר בפסקה הקודמת, תהליך של תשובה עמוקה מצריך להתמודד
י״ג באלול תשפ״ג
ח – מַכְאוֹבֵי הַחֵטְא וְיִסּוּרֵי הַתְּשׁוּבָה וּמַרְפֵּא הֶאָרָתָהּ. פסקה א
תהליך התשובה כולל תחושות שונות, שחלקן אף סותרות זו את
י״ג באלול תשפ״ג
ז – עֶרְכָּם שֶׁל הִרְהוּרֵי תְּשׁוּבָה, צִיּוּרָהּ וּמַחֲשַׁבְתָּהּ., פסקה *ז.
כאשר אדם רוצה לשוב בתשובה שלמה מתוך חרטה אמיתית, הוא
י״ג באלול תשפ״ג
ז – עֶרְכָּם שֶׁל הִרְהוּרֵי תְּשׁוּבָה, צִיּוּרָהּ וּמַחֲשַׁבְתָּהּ., פסקה ו
לאדם סביר יש מצפון ויושר טבעי, וכאשר הוא נכשל בחטאים
י״ג באלול תשפ״ג
ז – עֶרְכָּם שֶׁל הִרְהוּרֵי תְּשׁוּבָה, צִיּוּרָהּ וּמַחֲשַׁבְתָּהּ., פסקה *ה1
ראייה בְּחוּשׁ היא ראייה שניתן להדגים מתוך המציאות הממשית, דבר
י״ג באלול תשפ״ג