יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה י.
הדין נותן שאדם שחטא, הזיק וקלקל – ייענש, ולא תינתן
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ט.
האדם ביסודו הוא מוסרי, וכך גם ההוויה בכללה. העיוותים המוסריים
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה *ח.
אדם הוא בעת ובעונה אחת גם רוחני וגם גשמי. הניסיון
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ח
בפסקה זו הרב קוק מתאר את תהליך התשובה באנושות, בישראל
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ז
מוּסָר כולל גם התנהגות ראויה וגם כוונה ראויה, לכן אדם
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה *ו.
בעידן החדש התפתחו רעיונות גדולים של שינוי סדרי עולם, תיקון
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ו
בדברים אלה הרב קוק משיב לטענה עקרונית שיכולה לעלות באופנים
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ה
כל אדם רוצה באופן בסיסי להשתייך אל הטוב. לכן כאשר
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ד
יסודו של חטא הוא כניעה לפיתויי היצר. חיפוש של קיצור
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ג
קשה מאוד שלא להיות מושפע מן החברה. אדם שגדל בחברה
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה ב
מעבר לפעולות הנעשות במסגרת התשובה – עזיבת החטא, וידוי ותיקון
י״ג באלול תשפ״ג
יב – הַשְׁפָּעַת הַתְּשׁוּבָה עַל מַהַלְכֵי הָרוּחַ הַחַיִּים וְהַמַּעֲשֶׂה בִּכְלָל, פסקה א
בקרב אנשי רוח שונים בעולם, מכל התרבויות, התפיסות והדתות השונות,
י״ג באלול תשפ״ג