יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ח.
אכילה היא פעולה שגרתית ביותר. כל אדם נזקק לה כמה
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ז.
כפי שהתבאר בפסקה הקודמת, בעולם המודרני, העשיר והשבע, מרגישים לעיתים
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ו.
ניתן לחשוב שבעולם המודרני, בו רמת החיים עלתה באופן ניכר
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ה.
רוב בני האדם אינם צדיקים עליונים וגם אינם עבריינים כבדים,
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ד1.
נדמה שלא בכדִי צירף הרצי"ה קוק שורה זו, שאינה מופיעה
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ד.
הרצון לשוב בתשובה עלול להיתקל במניעות ומכשולים, הן בחטאים שבין
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ג
בפרק הרביעי של הלכות תשובה, הרמב"ם מונה עשרים וארבעה חטאים
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה ב.
התעלות רוחנית, שהיא כמובן מאוד רצויה מצד עצמה, לעיתים עלולה
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה א*.
בתהליך רגיל של תשובה, אדם מודע לכך שנפל בחטא, ומכיוון
י״ג באלול תשפ״ג
יד – נְתִיבוֹת תְּשׁוּבָה פְּרָטִיּוֹת, פסקה א.
מאמר חז"ל ש"מקום שבעלי תשובה עומדין, צדיקים גמורים אינן עומדין"
י״ג באלול תשפ״ג
יג – אָרְחוֹת תְּשׁוּבָה רוּחָנִיּוֹת וּמַעֲשִׂיּוֹת, פסקה יב.
שלב בסיסי וראשוני בתהליך התשובה, הוא חרטה. אדם מתבונן בעברו
י״ג באלול תשפ״ג
יג – אָרְחוֹת תְּשׁוּבָה רוּחָנִיּוֹת וּמַעֲשִׂיּוֹת, פסקה יא.
כמו בפסקאות רבות בכתביו של הרב קוק, גם כאן הפסקה
י״ג באלול תשפ״ג