ברכת האורח במקום העבודה

שאלה

שלום,
כשאני אוכל בעבודה שלי במטבח של העבודה מהמאכלים שקנו מכספי החברה, האם כשאני מברך ברכת המזון אני צריך להוסיף את ברכת האורח כי אני לא משלם על המאכלים או שאני לא צריך כי זה לא בית?

רב משיב

לא צריך. לא בגלל שזה לא בית אלא בגלל שאינך אורח כלפי האוכל, שכן זה חלק מההטבות של החברה שבעצם אפשר לומר שאתה באופן מסוים משלם עליהן. כלומר כל חברה עושה את החישוב שלה כלפי העובדים, הן לגבי המשכורת והן לגבי האוכל והרכבים וכד'. לכן אינך נחשב אורח לגבי האוכל הזה, שכן הוא במידה מסוימת שלך, כלומר חלק מהמשכורת. אין זה ממש כמו האוכל במסעדה, שכן הוא ממש משלם על האוכל וממילא האוכל שייך לו, אבל זה יותר דומה לזה מאשר למארח ואורח רגילים.


קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא


 


קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא


 


ישיבת הר ברכה אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות


דילוג לתוכן