שלום כבוד הרב, הבנתי שלגבי פסח שני זה כמו פסח ראשון- שוחטים אחר חצות עד הלילה, ואוכלים עם מצה ומרור בליל ט"ו. אם כן, למה המנהג בימנו הוא לאכול מצה ב יד באייר ?זה צריך להיות בליל ט"ו ? ולמה לא אומרים תחנון ב יד אייר ? ולמה בט"ו אומרים תחנון ? בברכה
שלום כבוד הרב, הבנתי שלגבי פסח שני זה כמו פסח ראשון- שוחטים אחר חצות עד הלילה, ואוכלים עם מצה ומרור בליל ט"ו. אם כן, למה המנהג בימנו הוא לאכול מצה ב יד באייר ?זה צריך להיות בליל ט"ו ? ולמה לא אומרים תחנון ב יד אייר ? ולמה בט"ו אומרים תחנון ? בברכה

כיון שאין בימינו פסח שני, הלכו בזה אחר תחילת המצווה שעליה נקרא היום – 'פסח' שני, היינו קורבן הפסח. מנהג אכילת המצה בי"ד באייר אינו בגדר 'מנהג' כלל, אלא דבר נחמד שיש שנהגו בו כדי לסמל שזה יום מיוחד.
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.