שלום,
כשאני אוכל בעבודה שלי במטבח של העבודה מהמאכלים שקנו מכספי החברה, האם כשאני מברך ברכת המזון אני צריך להוסיף את ברכת האורח כי אני לא משלם על המאכלים או שאני לא צריך כי זה לא בית?
שלום,
כשאני אוכל בעבודה שלי במטבח של העבודה מהמאכלים שקנו מכספי החברה, האם כשאני מברך ברכת המזון אני צריך להוסיף את ברכת האורח כי אני לא משלם על המאכלים או שאני לא צריך כי זה לא בית?
לא צריך. לא בגלל שזה לא בית אלא בגלל שאינך אורח כלפי האוכל, שכן זה חלק מההטבות של החברה שבעצם אפשר לומר שאתה באופן מסוים משלם עליהן. כלומר כל חברה עושה את החישוב שלה כלפי העובדים, הן לגבי המשכורת והן לגבי האוכל והרכבים וכד'. לכן אינך נחשב אורח לגבי האוכל הזה, שכן הוא במידה מסוימת שלך, כלומר חלק מהמשכורת. אין זה ממש כמו האוכל במסעדה, שכן הוא ממש משלם על האוכל וממילא האוכל שייך לו, אבל זה יותר דומה לזה מאשר למארח ואורח רגילים.
קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא
קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.