כיצד יתכן שאם חל יום טוב בשבת ושכח לומר בברכת המזון "רצה והחליצנו" הדין יהיה שלא חןזר להזכיר "רצה והחליצנו" אבל אם שכח לומר באותה סעןדה יעלה ויבוא של חג יחזור חזרה על ברכת המזון בשביל להזכיר יעלה ויבוא?
כיצד יתכן שאם חל יום טוב בשבת ושכח לומר בברכת המזון "רצה והחליצנו" הדין יהיה שלא חןזר להזכיר "רצה והחליצנו" אבל אם שכח לומר באותה סעןדה יעלה ויבוא של חג יחזור חזרה על ברכת המזון בשביל להזכיר יעלה ויבוא?

אם חל יו"ט בשבת ושכח לומר 'רצה' בשתי הסעודות הראשונות, צריך לחזור כמו בשבת רגילה. ולגבי יעלה ויבוא: אם שכח בסעודת ליל יו"ט ראשון של פסח וסוכות, לכל המנהגים חוזר, ובשאר סעודות החובה של החג, למנהג האשכנזים וחלק מהספרדים חוזר (פניני הלכה ברכות ד,ח).
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.