שלום וברכה
הרב כותב שאם שכח להסב בארבע כוסות. לשוע יחזור בכולם. לרמא רק בכוס שניה.
מה לגבי ברכה ?
שלום וברכה
הרב כותב שאם שכח להסב בארבע כוסות. לשוע יחזור בכולם. לרמא רק בכוס שניה.
מה לגבי ברכה ?

על זה בדיוק מוסבת המחלוקת – האם צריך לברך על שתיית כוס נוספת. לכן למעשה: שתה אחת מארבע כוסות בלא הסבה, ולא קשה לו לשתות כוס נוספת: למנהג יוצאי ספרד, יחזור לשתות בהסבה בלי ברכה. ולמנהג יוצאי אשכנז, רק בכוס השנייה יחזור לשתות בהסבה בלי ברכה, אבל בשאר הכוסות לא ישתה שוב, כדי שלא יראה כמוסיף על ארבע כוסות.
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.