עשיית טחינה בשבת

שאלה

שלום לכבוד הרב.
הרב כתב בפנהל שעושים טחינה בשבת נכון לבחוש את העיסה בשינוי של שתי וערב. אומנם לפני כן בפיסקה כתב שתיי שינויים 1. שתי וערב 2. שינוי בסדר החומרים.
כלומר משמע שטוב גם שינוי בסדר החומרים וגם שתי וערב. מה נכון יותר לעשות בדין של טחינה תודה רבה!!!

רב משיב

מעיקר הדין מותר לערב טחינה בנחת ולא במהירות, לכן אין צורך להחמיר יותר משתי וערב.


מתוך ספר הקיצור לפניני הלכה:


קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא


מותר להוסיף נוזלים לעיסה עבה ולעשותה רכה. לכן מותר להוסיף מים לטחינה גולמית ולערבבה בסיבוב בנחת ולא במהירות, ולכתחילה נכון לערבב בשינוי (לעיל, ו), משום שתוך כדי תהליך ערבוב המים בטחינה, יש שלב שהעיסה מתקשה מעט.


ישיבת הר ברכה אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות


דילוג לתוכן