האם האל שבתורה הוא האל הנכון

שאלה

היי כבוד הרב, אשמח שתענה לשאלתי התחלתי לקרוא את התורה ושמתי לב שיש חוקים וציוויים על הרג ממלכות ולקחת את נשותיהן הבתולות, אונס שבא במלחמות וכבישה, עבדות ונושאים כאלה שגרמו לי לשאול איך ה נותן לאונס להיות בסדר, איך הריגת ילדים ונשים ולקחת עבדים זה בסדר?. איך זה תלוי מקום ואנשים ולא תלוי מוסר?

רב משיב

כל נושא צריך להיות נידון לעצמו: הרג ממלכות – בעבר היה נהוג שניצחון נחשב רק אם הרגת הרבה. אם ישראל היו מוותרים קצת מהנהוג אצל העמים להחשיב כנצחון, היה משתלם להלחם נגדם, שכן גם אם תפסיד, לא נורא. בדיוק כמו שקורא לנו היום – הלוואי שנלמד קצת ממה שכתוב בפסוקי התורה שקראת. מזמן היינו מנצחים את אוייבינו ולא היו מעזים להתעסק איתנו, כי היו מבינים את התוצאות. לגבי לקיחת נשים או אונס – זהו דין 'אשת יפת תואר' המורה שאף שאצל העמים היו אונסים חופשי, לעם ישראל זה אסור, אלא אם בחרת להיות עם אישה גויה פעם אחת בשעת המלחמה, אתה חייב לשאת אותה לאישה, וכך בעצם מנעה התורה מקרים של אונס, שכן אדם היה צריך לשקול היטב מה יהיה אחר כך. כיום בטל היתר זה של אונס בשעת מלחמה כי העולם התקדם, ולכן אפילו החוק הבינלאומי אוסר זאת. לגבי עבדות – דיני העבדים של ישראל חמורים בהרבה מדיניהם של הגויים בזמנם, והיה משתלם לכל אדם להיות עבד לישראל מאשר להיהרג במלחמה. כיום בטל דין העבדות, כי העולם התקדם ואפילו החוק הבינלאומי אוסר זאת. מסקנה – האל שבתורה הוא האל הנכון, וצריך לדעת ללמוד תורה יפה, ולהבין את היא הדריכה את החיים כראוי לפי זמן נתינתה, ואיך היא מדריכה את החיים כיום לאחר 3,500 שנה.

ישיבת הר ברכה אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות


דילוג לתוכן