ג – מַצַּב הַיְרִידָה וְהַפֵּרוּד בֵּין הָאִידֵאוֹת [4/6]
הרב ממשיך כאן בתיאור ימי בית-ראשון, לאחר פירוד הממלכה. שתי
י״א בסיון תש״פ
ג – מַצַּב הַיְרִידָה וְהַפֵּרוּד בֵּין הָאִידֵאוֹת [3/6]
פרק ג עוסק בזמנים שבהם לא התממשה ההרמוניה בין שתי
י״א בסיון תש״פ
ג – מַצַּב הַיְרִידָה וְהַפֵּרוּד בֵּין הָאִידֵאוֹת [2/6]
בפיסקה קצרה סוקר הרב את כל תקופת השופטים, מהכניסה לארץ
י״א בסיון תש״פ
ג – מַצַּב הַיְרִידָה וְהַפֵּרוּד בֵּין הָאִידֵאוֹת [1/6]
פסקה זו היא הקדמה כללית לדיון על דור המדבר, אחרי
י״א בסיון תש״פ
ב – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בְּיִשְׂרָאֵל [5/5]
אֱמֶת הַדָּבָר, שֶׁאַחֲרֵי שֶׁכְּבָר יָצְאָה הַתְּכוּנָה הַלְּאֻמִּית לָעוֹלָם וְנִתְגַּלְּמָה בַּהֲוָיָה
י׳ בסיון תש״פ
ב – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בְּיִשְׂרָאֵל [4/5]
כעת חוזר הרב לישראל: הִכְשִׁירָה לָזֶה הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית אֶת יִשְׂרָאֵל
י׳ בסיון תש״פ
ב – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בְּיִשְׂרָאֵל [3/5]
במחצית הראשונה של הפרק השני ראינו מהו החזון: אומה בעלת
י׳ בסיון תש״פ
ב – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בְּיִשְׂרָאֵל [2/5]
בְּרֵאשִׁית מַטָּעוֹ שֶׁל הָעָם הַזֶּה, כאן מדבר הרב על תקופה
י׳ בסיון תש״פ
ב – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בְּיִשְׂרָאֵל [1/5]
פרק א היה כעין מבוא לכל המאמר, והפסקה הנוכחית היא
י׳ בסיון תש״פ
א – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בָּאָדָם [5/5]
פיסקה זו מסיימת את התהליך שתיאורו החל בפסקאות הקודמות. חשוב
ט׳ בסיון תש״פ
א – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בָּאָדָם [4/5]
ראינו שבתהליך המורכב של גיבוש החברה האנושית בצורתה הלאומית והמדינית,
ט׳ בסיון תש״פ
א – הָאִידֵאָה הָאֱלֹהִית וְהָאִידֵאָה הַלְּאֻמִּית בָּאָדָם [3/5]
כעת חוזר הרב לעסוק ביחס שבין האידיאה הא-להית לאידיאה הלאומית.
ט׳ בסיון תש״פ