שהייה לעומת היושב בבטלה בבית הכנסת

שאלה

שלום
הרב כתב (חפצי מצוה יב,א-ד) : כיוון שהשכינה שורה בבית כנסת, כל השוהה בו בכובד ראש, מקיים מצווה (שו”ע קנא, א, עפ”י מגילה כח, ב).

מנגד –

‘אין מטיילים’, שאסור לאדם לטייל להנאתו אנה ואנה בבית הכנסת, וכן אין יושבים בו בבטלה (שו”ע קנא, א)

אם מקיים מצווה עצם זה שיושב איך זה מסתדר עם היושב בבטלה שזה אסור?

רב משיב

השוהה בכובד ראש עסוק במחשבות של קדושה. דבר זה מכבד את בית הכנסת. ואילו השוהה בבטלה לא עסוק במחשבות של קדושה, וממילא פוגם בשכינה.


קיצור הלכה – פסקי ההלכות מפניני הלכה / הרב אורן מצא


ישיבת הר ברכה אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות


דילוג לתוכן