שלום
הרב כתב (חפצי מצוה יב,א-ד) : כיוון שהשכינה שורה בבית כנסת, כל השוהה בו בכובד ראש, מקיים מצווה (שו”ע קנא, א, עפ”י מגילה כח, ב).
מנגד –
‘אין מטיילים’, שאסור לאדם לטייל להנאתו אנה ואנה בבית הכנסת, וכן אין יושבים בו בבטלה (שו”ע קנא, א)
אם מקיים מצווה עצם זה שיושב איך זה מסתדר עם היושב בבטלה שזה אסור?