שלום, בהלכות לשון הרע כתוב כי גם דיבור אמת נחשב לשון הרע ויש איסור לומר אותו. אם כך – מדוע אמירת האמת, שהיא דבר המופיע בתנך ובהלכה כדבר חשוב מאין כמוהו – היא דבר אסור?
שלום, בהלכות לשון הרע כתוב כי גם דיבור אמת נחשב לשון הרע ויש איסור לומר אותו. אם כך – מדוע אמירת האמת, שהיא דבר המופיע בתנך ובהלכה כדבר חשוב מאין כמוהו – היא דבר אסור?

אנחנו רוצים לעשות טוב בעולם. האמת אינה תמיד הדבר הצודק והטוב. לפעמים אנחנו מכסים את האמת כדי לעשות שלום בין אדם לחברו, ולפעמים מכסים את האמת כדי לא להעליב וכד'. וכן לגבי לשון הרע- אם אין באמירה תועלת, היא רעה אף שהיא אמת. בהלכה זו באים חכמים ומלמדים אותנו שערך הטוב והשלום חשוב יותר מערך האמת.
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.