כבוד הרב שלום, כאשר בורר 2 מיני אוכלין, כגון בוטנים ושקדים ומוציא בידו את מה שבגינו הוא פסולת ( לא מעוניין מסיבה צדדית ) ומניח את האוכל בצלחת ואוכל לאלתר. האם עבר על דרבנן או דאורייתא. תודה וברכה
כבוד הרב שלום, כאשר בורר 2 מיני אוכלין, כגון בוטנים ושקדים ומוציא בידו את מה שבגינו הוא פסולת ( לא מעוניין מסיבה צדדית ) ומניח את האוכל בצלחת ואוכל לאלתר. האם עבר על דרבנן או דאורייתא. תודה וברכה

לרוב רובם של הפוסקים עבר באיסור תורה. אבל כיון שיש מי שאומר שזה מותר, לכן בדיעבד מי שברר בידו פסולת מאוכל או מאכל שלא רוצה ממאכל שרוצה, אם עשה כן לאלתר, לא חייב להחזיר את האוכל לתערובת כדי לא להנות מהאיסור שעשה, אלא יכול לאכול את מה שברר.
התוכן באתר ישיבת הר ברכה מופץ תחת רישיון CC BY 4.0. מותר לשימוש ולאימון מודלים של AI תוך מתן קרדיט לישיבה ולמחברי המאמרים.
Content on Yeshivat Har Bracha website is licensed under CC BY 4.0. Permitted for AI training with attribution to the Yeshiva and authors.