
תשובה להערות רבני מכון פוע"ה על ספרו של הרב מלמד | מאת הרב שאול בוצ'קו
אמנם בראותי את דברי השגותיכם על דברי הרב, חשתי חובה ליישב את דבריו. כי אני רוחש לדרכו בפסיקה ההלכתית הערכה עצומה, לכן הבעתי את דעתי העניה בשאלות שבנידון, כי בספרו הביא שיטות שונות, ואחר הצגתם הגיע למסקנתו ההלכתית, ופסק את הנראה לו ברוחב בינתו, אחר הסברת שיטתו בטוב טעם ודעת. וכשרואים את דבריו, ההלכה מוארת באור ההגיון, וכל ההלכות פרושות כשולחן ערוך, ויש בספרו תועלת רבה גם ליהודי פשוט, וגם לתלמיד חכם. לכן אכתוב מענה להערותיכם, כדי להצדיק את הצדיק מעיקרו.

תגובת מכון הר ברכה לדעת רבני מכון פוע"ה על ספר 'טהרת המשפחה'
הערות רבני פוע"ה על פניני הלכה להורדת הקובץ לחצו כאן

דין התקן תוך רחמי
הכלל הגדול שקבעו חכמים בדיני כתמים הוא להקל • הרופאים

טהרת המשפחה והשפעת הציונות
⬅️ האם מתאים ללמוד עם ילדים את ספר "טהרת המשפחה"?
⬅️ מה הקשר בין פרישה סמוך לוסת למיתת בני אהרון?
⬅️ האם הציונות גרמה להתחלנות?
⬅️ האם מותר להשתמש בסבון מוצק בשבת?

מקווה זריעה ומקווה השקה
⬅️ מדוע יש צורך להוסיף מים שאובים על מי הגשמים שבמקווה?
⬅️ כיצד "טובלים" את המים בשיטת 'זריעה'?
⬅️ האם מקווה 'השקה' כשר כאשר פתח ה'השקה' סגור?
⬅️ עד כמה יש להחמיר בכשרות המקווה?
⬅️ האם טוב להחמיר כשיטת סאטמר?

הריחוק המקרב
הלכות הנידה מאפשרים לנו לתת לעצב ולמשבר שבחיי הזוגיות את המקום הראוי להם • מתוך העצב והריחוק, שבים בני הזוג להתאחד באהבה גדולה יותר וכך נשמרת האש שמחייה את הבית • בימי הזקנה האהבה בין בני הזוג מתעמקת ומתעצמת, עד שכבר אינם זקוקים לפרישה כדי לשמור עליה • כשיגיע התיקון השלם כבר לא נזדקק לריחוק שישמור על הקירוב, והאהבה תתחדש גם בלי טומאת הנידה